Plesier in plaas van 'n las - Noorweë is 'n rolmodel wanneer dit by borsvoeding kom

Internasionale simposium by die BfR ter viering van die 10de herdenking van die Nasionale Borsvoedingskommissie

Borsmelk is die beste, die mees praktiese en die goedkoopste kos vir die pasgebore baba. Borsvoeding behoort dus eintlik 'n vanselfsprekendheid vir ma's te wees. Maar dit is nie, soos 'n blik op huidige statistieke toon. In Duitsland word meer as 90 persent van babas wat in hospitale gebore word by die moeder se bors geplaas. Op die ouderdom van 6 maande kan slegs 48 persent van babas die super-skemerkelkie geniet. Nie genoeg nie, sê die BfR, want borsmelk is presies aangepas vir die behoeftes van die kind en beskerm beide moeder en kind teen siekte. "Die Nasionale Borsvoedingskommissie by die BfR, wat 10 jaar gelede gestig is, het homself die doelwit van Noorse toestande gestel," verduidelik professor Hildegard Przyrembel, voorsitter. "Op die ouderdom van 6 maande word 80% van kinders nog ten volle geborsvoed."

Die oorsaak van hierdie Noorse “borsvoedingswonderwerk” is een van die onderwerpe van die Internasionale Simposium waarheen die Nasionale Borsvoedingskommissie kundiges van regoor die wêreld genooi het om sy 10de bestaansjaar te vier. Ongeveer 30 jaar gelede het Noorweë hom in 'n soortgelyke situasie as Duitsland vandag bevind: as gevolg van die medikalisasie van geboorte, die skeiding van moeder en pasgeborene om redes van higiëne en die beskikbaarheid van gebottelde maaltye te alle tye op die regte tyd (voorgeskryf deur die Getal moeders wat nog in die sesde maand na geboorte borsvoed, het tot 30% gedaal. "Die ommekeer het in die 70's begin," sê professor Gro Nylander van Rikshospitalet in Oslo. “Dit weerspieël die nuwe selfbeeld van vroue, maar volg ook uit die feit dat die staat en die openbare gesondheidstelsel, saam met werkgewers, toestande geskep het wat Noorse vroue toelaat om hul kinders vir meer as ses maande ten volle te borsvoed. Boonop is daar ’n fundamentele verandering in die openbare mening, wat borsvoeding nie meer as ’n las beskou nie, maar as ’n plesier.”

Dass in Deutschland inzwischen die Zahl der Mütter wieder zunimmt, die über sechs Monate hinaus stillen, ist sicherlich auch ein Erfolg der unermüdlichen Aufklärungsarbeit der Nationalen Stillkommission am BfR. In ihr arbeiten Ärzte, Hebammen, Still-Beraterinnen und Selbsthilfegruppen gemeinsam für verbesserte Stillbedingungen in der Klinik, am Arbeitsplatz und im Privatbereich. Es ist eine Politik der kleinen, aber wirksamen Schritte, die hier gefahren wird. Und sie zeigt Erfolge. So wurde unter anderem erreicht, dass die Herstellung von Gratis-Tagesportionen von Säuglingsanfangsnahrung 2004 eingestellt wurde. Derartige Proben verführten manche Mütter in der Vergangenheit dazu, den Weg des Stillens erst gar nicht einzuschlagen, sondern die Säuglinge gleich ans Fläschchen zu gewöhnen.

Weitere thematische Schwerpunkte des Symposiums beschäftigen sich mit der Frage, welchen Einfluss das Stillen auf Infektionen und die Entwicklung von Allergien, von Übergewicht oder von Diabetes mellitus bei Kindern hat: Stillen ist kein Allheilmittel und bietet keinen absoluten Schutz, aber gestillte Kinder erkranken seltener an Infektionen der oberen Luftwege und des Magendarmtraktes. Langjährige Beobachtungen deuten darauf hin, dass Muttermilch durchaus in gewissem Umfang vor Allergien schützen kann und dass Stillen das Risiko für Fettleibigkeit vermindert. Gestillte Kinder haben außerdem ein geringeres Risiko an Diabetes mellitus Typ 1 zu erkranken.

Auch die Frage, wann kranke Mütter ihr Kind aus gesundheitlichen Gründen nicht stillen sollten, wird auf dem Symposium diskutiert. Nur sehr wenige Erkrankungen werden als Stillhindernis betrachtet: Mütter mit einer Hepatitis-C-Infektion etwa, können nach Meinung der Experten durchaus stillen. Anders HIV-infizierte Mütter: Sie sollten nicht stillen. Betroffene Mütter sollten in jedem Fall qualifizierte Beratung einholen.

Auch kranke und unreife Kinder sollten nach Möglichkeit in den Genuss von Muttermilch kommen. Dazu bedarf es besonderer Anstrengungen des Personals in den Entbindungskliniken.

Bron: Berlyn [ bfr ]

Kommentaar (0)

Daar is nog geen kommentaar hier gepubliseer nie

Skryf 'n opmerking

  1. Plaas 'n opmerking as 'n gas.
Aanhegsels (0 / 3)
Deel jou ligging