Glukemiese indeks - tabelwaardes is nie betroubaar nie

Evalueer maaltyd in konteks

Tabelwaardes vir die glukemiese indeks - die sogenaamde glukemiese faktor - is nie 'n betroubare maatstaf van die bloedsuikerdoeltreffendheid van maaltye nie. Dit is die resultaat van 'n studie deur die Universiteit van Frederiksberg in Denemarke.

Die navorsers het bloedsuikervlakke by 28 gesonde jong mans aangeteken nadat hulle 13 verskillende ontbytmaaltye geëet het wat tipies in Europa is, en die metingsdata vergelyk met waardes wat uit tabelle bereken is. Die maaltye het dieselfde koolhidraatinhoud gehad, maar het verskil in hul vet-, proteïen- en energie-inhoud.

Der gemessene glykämische Index, also die Wirkung der Mahlzeit auf den Blutzuckerspiegel, wich in den meisten Fällen deutlich von den Tabellenwerten ab. Bei einem typisch deutschen Frühstück bestehend aus Mischbrot, Butter und Käse betrug der Messwert ein Drittel des Tabellenwertes.

Der gemessene glykämische Index wurde durch den Fettgehalt der Mahlzeit stark beeinflusst. Mahlzeiten mit geringem Fettgehalt, zum Beispiel Cornflakes mit fettarmer Milch, hatten einen relativ hohen glykämischen Index und entsprachen am ehesten den Tabellenwerten. Den höchsten Glyxwert hatte ein typisch englisches Frühstück: Porridge mit Apfelmus.

Die Studie zeigt, dass Tabellenwerte zum glykämischen Index den Blutzuckerverlauf nur ungenau voraus sagen, wenn die Lebensmittel als Bestandteil zusammengesetzter Mahlzeiten verzehrt werden. Die Forscher bezweifeln deshalb den praktischen Nutzen solcher Tabellen als Kriterium für die Auswahl von Lebensmitteln.

Bron: Bonn [Dr. Maike Groeneveld - hulp ]

Kommentaar (0)

Daar is nog geen kommentaar hier gepubliseer nie

Skryf 'n opmerking

  1. Plaas 'n opmerking as 'n gas.
Aanhegsels (0 / 3)
Deel jou ligging