Pracer en lugar dunha carga: Noruega é un modelo a seguir cando se trata de amamantar

Simposio internacional no BfR para conmemorar o décimo aniversario da Comisión Nacional de Lactancia Materna

O leite materno é o mellor, o máis práctico e o alimento máis barato para o recén nacido. Polo tanto, a lactación materna debería ser algo normal para as nais. Pero non o é, como mostra unha ollada ás estatísticas actuais. En Alemaña, máis do 90 por cento dos bebés nacidos nos hospitais colócanse no peito da nai. Á idade de 6 meses, só o 48 por cento dos bebés poden gozar do super cóctel. Non é suficiente, di o BfR, porque o leite materno está adaptado precisamente ás necesidades do neno e protexe tanto á nai como ao fillo das enfermidades. "A Comisión Nacional de Lactación Materna do BfR, que se creou hai 10 anos, marcouse como obxectivo as condicións norueguesas", explica a presidenta, a profesora Hildegard Przyrembel. "Aos 6 meses de idade, o 80% dos nenos aínda están amamantados por completo".

A causa deste "milagre da lactancia materna" norueguesa é un dos temas do Simposio Internacional ao que a Comisión Nacional de Lactancia Materna convidou a expertos de todo o mundo para conmemorar o seu décimo aniversario. Hai uns 10 anos, Noruega atopábase nunha situación similar á actual de Alemaña: debido á medicalización do nacemento, á separación da nai e ao recentemente nado por razóns de hixiene e á dispoñibilidade de comidas embotelladas en todo momento no momento oportuno (rectada pola médicos). O número de nais que seguen amamantando no sexto mes despois do parto descendeu ao 30%. "O cambio comezou na década de 30", di a profesora Gro Nylander do Rikshospitalet de Oslo. “Reflicte a nova imaxe propia das mulleres, pero tamén se desprende do feito de que o Estado e o sistema público de saúde, xunto cos empresarios, crearon condicións que lles permiten ás mulleres norueguesas amamantar plenamente aos seus fillos durante máis de seis meses. Ademais, hai un cambio fundamental na opinión pública, que xa non ve a lactación materna como unha carga senón como un pracer”.

Dass in Deutschland inzwischen die Zahl der Mütter wieder zunimmt, die über sechs Monate hinaus stillen, ist sicherlich auch ein Erfolg der unermüdlichen Aufklärungsarbeit der Nationalen Stillkommission am BfR. In ihr arbeiten Ärzte, Hebammen, Still-Beraterinnen und Selbsthilfegruppen gemeinsam für verbesserte Stillbedingungen in der Klinik, am Arbeitsplatz und im Privatbereich. Es ist eine Politik der kleinen, aber wirksamen Schritte, die hier gefahren wird. Und sie zeigt Erfolge. So wurde unter anderem erreicht, dass die Herstellung von Gratis-Tagesportionen von Säuglingsanfangsnahrung 2004 eingestellt wurde. Derartige Proben verführten manche Mütter in der Vergangenheit dazu, den Weg des Stillens erst gar nicht einzuschlagen, sondern die Säuglinge gleich ans Fläschchen zu gewöhnen.

Weitere thematische Schwerpunkte des Symposiums beschäftigen sich mit der Frage, welchen Einfluss das Stillen auf Infektionen und die Entwicklung von Allergien, von Übergewicht oder von Diabetes mellitus bei Kindern hat: Stillen ist kein Allheilmittel und bietet keinen absoluten Schutz, aber gestillte Kinder erkranken seltener an Infektionen der oberen Luftwege und des Magendarmtraktes. Langjährige Beobachtungen deuten darauf hin, dass Muttermilch durchaus in gewissem Umfang vor Allergien schützen kann und dass Stillen das Risiko für Fettleibigkeit vermindert. Gestillte Kinder haben außerdem ein geringeres Risiko an Diabetes mellitus Typ 1 zu erkranken.

Auch die Frage, wann kranke Mütter ihr Kind aus gesundheitlichen Gründen nicht stillen sollten, wird auf dem Symposium diskutiert. Nur sehr wenige Erkrankungen werden als Stillhindernis betrachtet: Mütter mit einer Hepatitis-C-Infektion etwa, können nach Meinung der Experten durchaus stillen. Anders HIV-infizierte Mütter: Sie sollten nicht stillen. Betroffene Mütter sollten in jedem Fall qualifizierte Beratung einholen.

Auch kranke und unreife Kinder sollten nach Möglichkeit in den Genuss von Muttermilch kommen. Dazu bedarf es besonderer Anstrengungen des Personals in den Entbindungskliniken.

Fonte: Berlín [bfr]

Comentarios (0)

Ata o de agora non se publicaron comentarios aquí

Escribe un comentario

  1. Publicar un comentario como convidado.
Anexos (0 / 3)
Comparte a túa situación