Gehalte in werk vir meer produktiwiteit en mededingendheid

Effekte van verdere opleiding, gesinsvriendelike maatreëls, beroepsgesondheid en veiligheid

As jy gelukkig is met jou werk, werk jy beter. Die afgelope jare het die kwaliteit van werk egter in die openbare debat op die agtergrond geskuif – daar word telkens gesê dat “’n slegte werk beter is as geen werk nie”. Maar goeie werksomstandighede betaal vrugte af: verdere opleiding as 'n loopbaan-springplank, die maatskappy-kleuterskool wat 'n vinnige terugkeer na werk na kraamverlof moontlik maak, of 'n progressiewe werksorganisasie wat nie die individu beperk nie, maar hulle meer vryheid van optrede gee, is vandag kwaliteitskriteria. wat nie net voordeel bring deur persoonlike belange nie, maar die produktiwiteit en mededingendheid van maatskappye aantoonbaar verbeter. Arbeidsmarkkundige prof. dr. Gerhard Bosch, visepresident van die Instituut vir Werk en Tegnologie (IAT/Gelsenkirchen), in huidige studies oor "Kwaliteit in Werk".      

Die "gehalte" van die pos word onder meer bepaal deur verdere opleiding, beroepsveiligheid, gesondheidsbevordering, ens. Onderwys en opleiding kan baie aspekte van werk verbeter: die vermindering van stres deur hoër kwalifikasies, die verbetering van samewerking met kollegas, die bevordering van gesondheid en die vermindering van ongelukke by die werk. Benewens die “sagte” faktore is daar natuurlik “harde feite” soos loopbaanvordering of salarisverhogings ná verdere opleiding – en vir die maatskappy verhoogde produktiwiteit. Ten spyte van die persoonlike voordele - 70 tot 90 persent van deelnemers aan verdere opleidingsmaatreëls sien dit so - baie ander doen daarsonder omdat hulle nie die noodsaaklikheid kan assesseer nie. Dit sluit veral ouer mense in, maar ook deeltydse werknemers en laaggeskooldes. “Die gewilligheid en geleenthede om aan lewenslange leer deel te neem is oneweredig versprei,” sê Bosch, wat ook lid is van die deskundige kommissie vir die bevordering van lewenslange leer. Die gevaar bestaan ​​hier dat hele groepe werknemers van leer uitgesluit sal word en op lang termyn risikogroepe op die arbeidsmark sal word.

Auch die Arbeitsorganisation wirkt sich auf das Lernen aus: Eine restriktive Arbeitsorganisation, die die Handlungsspielräume der Beschäftigten einengt und ihre Entwicklungspotenziale beschneidet, verursacht nicht alleine hohe Gesundheitskosten, sondern schließt die Beschäftigten auch vom arbeitsplatznahen Lernen aus, vom dem Beschäftigte in innovativen Betrieben profitieren. "Die Erweiterung der Handlungsspielräume in der Arbeitsorganisation spielt  eine Schlüsselrolle bei der Verbesserung der Qualität der Arbeit", so Bosch. Veränderungen in der Arbeitsorganisation, wie die Einführung von Gruppenarbeit, job enrichment oder Rotation, wirken sich direkt auf die Gesundheit aus und rechnen sich - zusätzlich zur Produktivitätssteigerung - durch den verringerten Krankenstand auch für die Unternehmen.

Ein heute immer wichtigeres Kriterium für die Qualität eines Arbeitsplatzes ist die Vereinbarkeit von Arbeitsleben und Familie. In Westdeutschland arbeiten nur 13 Prozent der Mütter von Kindern unter drei Jahren. Die meisten befinden sich im Erziehungsurlaub. Nach dem dritten Lebensjahr des Kindes arbeitet die Mehrheit (59 Prozent) wieder, die meisten von ihnen aber nur Teilzeit. Rund 25 Prozent der Frauen sind dann arbeitslos. In Ostdeutschland kehrt ein wesentlich höherer Anteil der Frauen nach dem dritten Lebensjahr des Kindes in Vollzeitarbeit zurück. Durch das Ausscheiden bzw. die Erwerbsunterbrechung von Eltern kleiner Kinder entstehen einem Betrieb im Durchschnitt Kosten von rd. 35 000 Euro im Jahr. Familienfreundliche Maßnahmen - von Wiedereinstiegsprogrammen über Arbeitszeitregelungen bis zum Betriebskindergarten - führen zwar zu zusätzlichen Aufwendungen, können aber dazu beitragen, die Kosten der Erwerbsunterbrechung erheblich zu senken. Bosch: "Auch hier zeigt sich: Qualität in der Arbeit ist kein Kostenfaktor, vielmehr hilft sie, Kosten zu sparen!" In einer wissensbasierten Ökonomie können Qualität und Quantität nicht gegeneinander ausgespielt werden.

Mehr im Internet unter:

http://iat-info.iatge.de

Quelle: Gelsenkirchen [ Prof. Dr. Bosch ]

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