Twee en 'n half jaar van die euro: laer inflasie as ten tyde van die DM

Vleis het selfs 2,9% goedkoper geword

Soos deur die Federale Statistiese Kantoor gerapporteer, het die verbruikersprysindeks in Duitsland sedert die bekendstelling van eurokontant in Januarie 2002 met altesame 3,3% gestyg. In die vorige twee en 'n half jaar – die laaste van die DM – het verbruikerspryse met altesame 4,3% gestyg. Die steeds wydverspreide siening dat die euro die prysvlak in Duitsland oor die lang termyn verhoog het, kan dus nie bevestig word nie.

Veral voedsel en nie-alkoholiese drankies het sedert Januarie 2002 net effens gestyg (+1,1%), terwyl pryse vir hierdie goedere in die vorige twee en 'n half jaar met 3,0% gestyg het. Aan die begin van 2002 het baie verbruikers gekla oor die prysstygings vir vrugte en groente omdat die pryse van individuele soorte vrugte en groente byna verdubbel het vergeleke met die vorige maand (bv. blaarslaai + 98,1%, blomkool + 71,3%). Teen die middel van 2002 het die prysvlak egter na normaal teruggekeer; die prysspronge was weerverwant, die deurslaggewende faktor was 'n koue periode van hierdie omvang wat ongewoon in Suid-Europa was. Vleis en vleisprodukte is tans selfs goedkoper as wat dit in die dae van die DM was (– 2,9% sedert Desember 2001), hoewel dit aansienlik duurder geword het in die fase voor die invoering van die euro as gevolg van BSE en voet-en -mondsiekte (+ 9,2 %) gehad het. Suiwelprodukte en eiers (– 1,9%) en nie-alkoholiese drankies (– 1,7%) het ook goedkoper geword. Aan die ander kant moet verbruikers vandag dieper in hul sakke delf vir heuning (+ 31,5%) en volmelksjokolade (+ 12,1%).

Heftig verteuert haben sich seit Januar 2002 Leistungen für die Gesundheitspflege (+ 20,1%) und Tabakwaren (+ 29,2%). In beiden Fällen sind jedoch Maßnahmen des Gesetzgebers – Gesundheitsreform und Tabaksteuererhöhungen – für diese Preisentwicklung ausschlaggebend, nicht der Euro.

Auffällig – und vielfach auf einen Schlag – wurden bei der Einführung des Euro-Bargeldes Preise für bestimmte Dienstleistungen angehoben. Diese Preisschübe wurden bei einigen Dienstleistungen bis heute nicht durch in Folge geringere Preiserhöhungen kompensiert. Zum Beispiel wurden seit Januar 2002 Leistungen von Änderungsschneidern (+ 4,9%), Autowäsche (+ 6,4%) und Restaurantbesuche (+ 4,1%) überdurchschnittlich teurer.

Einen Überblick über ausgewählte Teuerungsraten zweieinhalb Jahre vor und zweieinhalb Jahre nach der Euro-Bargeldeinführung gibt die folgende Tabelle:

 Produkgroep

Die letzten zweieinhalb Jahre der DM (Teuerungsrate Juni 1999 bis Dezember 2001) in %

Die ersten zweieinhalb Jahre des Euro (Teuerungsrate Dezember 2001 bis Juni 2004) in %

Verbraucherpreisindex für Deutschland insgesamt


4,3


3,3

Nahrungsmittel und alkoholfreie Getränke

3,0

1,1

insluitend:

 

 

Brot und Getreideerzeugnisse

4,5

2,4

Fleisch, Fleischwaren

9,2

- 2,9

Molkereiprodukte und Eier

6,6

- 1,9

Zucker, Marmelade, Konfitüre, Honig, Sirup und Süßwaren


1,8


6,1

Alkoholfreie  Getränke

- 1,0

- 1,7

Alkoholische Getränke, Tabakwaren

4,0

17,5

insluitend:

 

 

Alkoholiese drankies

1,0

3,6

tabakprodukte

6,7

29,2

gesondheidssorg

1,9

20,1

Ausgewählte Dienstleistungen:

 

 

Chemiese skoonmaak

2,9

3,8

Änderungsschneiderarbeit

2,9

4,9

Reparatur von Schuhen

5,7

6,5

Karwas

3,9

6,4

Pkw-Wartung und Reparatur

4,5

6,2

Restaurants, Cafés, Straßenverkauf

3,7

4,1

Übernachtung mit Frühstück

2,8

5,6

Dienstleistungen von Haushaltshilfen

3,6

4,8

Eintrittskarte zum Fußballspiel

7,2

14,9

Friseurleistungen

4,6

3,9

Kinoeintritt

5,5

4,6

Bron: Wiesbaden [destatis]

Kommentaar (0)

Daar is nog geen kommentaar hier gepubliseer nie

Skryf 'n opmerking

  1. Plaas 'n opmerking as 'n gas.
Aanhegsels (0 / 3)
Deel jou ligging