Euroaren bi urte eta erdi: DMren garaian baino inflazio txikiagoa

Haragia %2,9 merkeago ere egin da

Estatistika Bulego Federalak jakinarazi duenez, 2002ko urtarrilean euro eskudirua sartu zenetik %3,3 hazi da guztira Alemanian kontsumo-prezioen indizea. Aurreko bi urte eta erdian –DMren azkena– kontsumo prezioak %4,3 igo ziren guztira. Beraz, ezin da baieztatu euroak epe luzera Alemanian prezio maila igo duela dioen oraindik hedatuta dagoen iritzia.

Batez ere, elikagaiak eta alkoholik gabeko edariak apur bat igo dira (+%2002) 1,1ko urtarriletik aurrera, eta ondasun horien prezioak %3,0 igo ziren aurreko bi urte eta erdian. 2002. urtearen hasieran, kontsumitzaile asko fruta eta barazkien prezioen igoerengatik kexatu ziren, fruta eta barazki mota indibidualen prezioak ia bikoiztu zirelako aurreko hilabetearekin alderatuta (adibidez, letxugak + %98,1, azalorea + %71,3). 2002. urtearen erdialderako, ordea, prezio-maila normaltasunera itzuli zen; prezioen jauziak eguraldiari lotutakoak izan ziren, eta faktore erabakigarria Europako hegoaldean ezohikoa zen tamaina horretako hotza izan zen. Haragia eta haragi-produktuak gaur egun DMren garaian baino are merkeagoak dira (– % 2,9 2001eko abendutik aurrera), nahiz eta euroa sartu aurreko fasean nabarmen garestitu ziren BSE eta oin eta oinaren ondorioz. -ahoko gaixotasuna (+ % 9,2). Esnekiak eta arrautzak (– % 1,9) eta alkoholik gabeko edariak (– % 1,7) ere merketu egin dira. Bestalde, gaur egungo kontsumitzaileek poltsikoan sakondu behar dute eztia (+% 31,5) eta esne osoko txokolatea (+% 12,1).

Heftig verteuert haben sich seit Januar 2002 Leistungen für die Gesundheitspflege (+ 20,1%) und Tabakwaren (+ 29,2%). In beiden Fällen sind jedoch Maßnahmen des Gesetzgebers – Gesundheitsreform und Tabaksteuererhöhungen – für diese Preisentwicklung ausschlaggebend, nicht der Euro.

Auffällig – und vielfach auf einen Schlag – wurden bei der Einführung des Euro-Bargeldes Preise für bestimmte Dienstleistungen angehoben. Diese Preisschübe wurden bei einigen Dienstleistungen bis heute nicht durch in Folge geringere Preiserhöhungen kompensiert. Zum Beispiel wurden seit Januar 2002 Leistungen von Änderungsschneidern (+ 4,9%), Autowäsche (+ 6,4%) und Restaurantbesuche (+ 4,1%) überdurchschnittlich teurer.

Einen Überblick über ausgewählte Teuerungsraten zweieinhalb Jahre vor und zweieinhalb Jahre nach der Euro-Bargeldeinführung gibt die folgende Tabelle:

 Produktu taldea

Die letzten zweieinhalb Jahre der DM (Teuerungsrate Juni 1999 bis Dezember 2001) in %

Die ersten zweieinhalb Jahre des Euro (Teuerungsrate Dezember 2001 bis Juni 2004) in %

Verbraucherpreisindex für Deutschland insgesamt


4,3


3,3

Nahrungsmittel und alkoholfreie Getränke

3,0

1,1

barne:

 

 

Brot und Getreideerzeugnisse

4,5

2,4

Fleisch, Fleischwaren

9,2

- 2,9

Molkereiprodukte und Eier

6,6

- 1,9

Zucker, Marmelade, Konfitüre, Honig, Sirup und Süßwaren


1,8


6,1

Alkoholfreie  Getränke

- 1,0

- 1,7

Alkoholische Getränke, Tabakwaren

4,0

17,5

barne:

 

 

Edari alkoholdunak

1,0

3,6

tabako produktuak

6,7

29,2

osasungintza

1,9

20,1

Ausgewählte Dienstleistungen:

 

 

Garbiketa kimikoa

2,9

3,8

Änderungsschneiderarbeit

2,9

4,9

Reparatur von Schuhen

5,7

6,5

Kotxe garbiketa

3,9

6,4

Pkw-Wartung und Reparatur

4,5

6,2

Restaurants, Cafés, Straßenverkauf

3,7

4,1

Übernachtung mit Frühstück

2,8

5,6

Dienstleistungen von Haushaltshilfen

3,6

4,8

Eintrittskarte zum Fußballspiel

7,2

14,9

Friseurleistungen

4,6

3,9

Kinoeintritt

5,5

4,6

Iturria: Wiesbaden [destatis]

Komentarioa (0)

Oraindik ez da iruzkinik argitaratu hemen

Idatzi iruzkin bat

  1. Bidali iruzkin bat gonbidatu gisa.
Eranskinak (0 / 3)
Partekatu zure kokapena