Burger King melantik ketua pegawai pemasaran

Burger King International mengumumkan pada Jumaat lepas pelantikan Andrew Brent sebagai Ketua Pegawai Pemasaran Burger King International, berkuat kuasa 15 April. Andrew Brent akan melaporkan terus kepada Nish Kankiwala, Presiden Burger King International, menjadikannya ahli penting dalam pasukan pengurusan kanan Burger King International. Sebagai sebahagian daripada jawatan yang baru diwujudkan ini, beliau akan berpangkalan di Pusat Sokongan Restoran Antarabangsa syarikat di Uxbridge, dekat London.

"Dalam Andrew Brent, kami menambah kepada pasukan pengurusan kanan kami pakar pemasaran yang luar biasa dengan rekod prestasi antarabangsa yang terbukti dalam membina jenama utama - dalam kedua-dua syarikat barangan pengguna utama dan peruncit antarabangsa. Beliau menggabungkan kemahiran pemasaran yang sangat baik dan pandangan pelanggan sebenar dengan yang tulen fokus pada fungsi," kata Nish Kankiwala, Presiden Burger King International.

Brent hat zuvor in einer Reihe von Marketing-Positionen internationaler Unternehmen in Großbritannien, Kontinentaleuropa und Asien gearbeitet; Die letzten sechs Jahre war er in Hong Kong bei A.S. Watson, dem größten Einzelhandels- & Produktionskonglomerat Asiens, beschäftigt. In seiner letzten Funktion als Regional Marketing Director (Leiter des regionalen Marketing-Bereichs) für Watson’s, der führenden Drogeriekette Asiens, leitete Brent die Neupositionierung des Unternehmens in Asien und erreichte einen Umschwung bei Umsatz, Gewinn und Marktanteil.

Vor seiner Zeit in Asien war Andrew Brent als Marketing Director von Iceland Frozen Foods beschäftigt. Davor war er 14 Jahre bei Procter & Gamble (P&G) in Großbritannien und Kontinentaleuropa tätig. Im Rahmen seiner Position leitete er die Home Cleaning and Care Division (Abteilung für Haushaltsreiniger und -pflegemittel) von P&G in Großbritannien und es gelang ihm, erneutes Wachstum bei bedeutenden Marken wie Fairy Liquid, Flash und Lenor zu erreichen und damit Rekordzuwächse hinsichtlich des Gewinns zu erzielen.

"Ich freue mich sehr über die Gelegenheit, diese aufregende Marke für Burger King International weiter voranzubringen und eng mit unseren Franchisenehmern und Marketing-Teams zusammenzuarbeiten", kommentierte Andrew Brent. "Durch eine größere Ausrichtung des gesamten BURGER KING‚-Systems und Konzentration auf Innovation und hohe Ausführungsqualität möchte ich den Umfang und die Vielfalt unseres internationalen Unternehmen effizient nutzen."

Andrew Brent besitzt ein BSc Hons (Bachelor of Science Honours) in Management Science (Betriebswissenschaft) von der Warwick University, ist verheiratet und Vater zweier Söhne.

Mengenai BURGER KING”

Wir sind stolz darauf, unseren Gästen die besten Burger und eine Vielfalt an anderen ausgezeichnet schmeckenden, gesunden Lebensmitteln, die über offenem Feuer gegrillt sind, zu servieren. Das ist es, was uns ausmacht.

Burger King diwakili di lebih 410 lokasi di Jerman. Pada tahun kalendar 2003, syarikat itu mencapai jualan bersih sebanyak EUR 504 juta. Pada 10,6%, ini sepadan dengan peningkatan dua digit dalam jualan untuk kali keenam berturut-turut.

Sistem BURGER KING® berfungsi dengan lebih daripada 11.220 restoran di semua 50 negeri di Amerika Syarikat dan di 60 negara di seluruh dunia. 91% daripada ini dikendalikan oleh francaisi bebas, banyak restoran dimiliki oleh keluarga yang telah menjalankan perniagaan selama beberapa dekad.

Burger King Holdings, Inc., syarikat induk, dipegang secara persendirian dan dimiliki secara bebas oleh kumpulan pelabur yang terdiri daripada Texas Pacific Group, Bain Capital dan Goldman Sachs Capital Partners. Bagi tahun fiskal berakhir 30 Jun 2003, Burger King mempunyai jualan di seluruh dunia sebanyak $11,1 bilion.

Quelle: München [ Burger King ]

Komen (0)

Belum ada komen yang diterbitkan di sini

Tulis komen

  1. Hantar komen sebagai tetamu.
Lampiran (0 / 3)
Kongsi lokasi anda