“fish international” kini 100 peratus Bremish

“Menyatukan pengeluar antarabangsa dan pasaran Jerman”

"Saya gembira kerana saya boleh meletakkan ikan antarabangsa di tangan yang cekap." Peter Koch-Bodes, rakan kongsi pengurusan "ibu" antarabangsa ikan, pesta perdagangan dan syarikat pameran Hansa GmbH (MGH), menjual sahamnya pada 8 Oktober dijual. oleh pameran perdagangan Bremen. “Terdapat kerjasama yang baik dan rapat dengan Messe Bremen selama bertahun-tahun - terdapat pengetahuan pameran perdagangan di sana dan mereka tahu bagaimana acara itu disediakan. Messe Bremen telah pun memegang 49 peratus kepentingan dalam syarikat kami.” Peter Koch-Bodes, yang telah meletakkan 51 peratusnya untuk dijual atas sebab usia, tidak memikirkan untuk berhenti - dia hanya mahu berpindah ke barisan kedua. “Pada masa hadapan, saya akan memberi lebih tumpuan kepada pasaran antarabangsa dan terus tersedia untuk memancing antarabangsa dengan kenalan saya.” Dan mereka tidak ternilai untuk pameran perdagangan seperti ini: Sebagai peruncit ikan, Peter Koch Bodes bukan sahaja tahu banyak perkara. tentang subjeknya - Beliau juga pengerusi persatuan perdagangan ikan dalam Persatuan Persekutuan Perdagangan Makanan Jerman

Kemenangan untuk Messe Bremen: “Kami gembira dengan pembelian MGH kami dapat memastikan bahawa pameran ikan antarabangsa pameran antarabangsa kekal di Bremen,” kata Hans Peter Schneider, Pengarah Urusan Hanseatic Veranstaltungs-GmbH, Bahagian Pameran Perdagangan. Minggu lalu, Jawatankuasa Belanjawan dan Kewangan Bremen juga meluluskan pembelian MGH. MGH bukan sahaja penganjur antarabangsa ikan - kongres antarabangsa mengenai subjek ikan dan makanan laut juga dibangunkan di sini dan acara lain yang dianjurkan oleh Messe Centrum Bremen.

Hans Peter Schneider sieht gute Gründe im Erwerb der MGH: „Mit dem Kauf sichern wir den Erhalt dieser Veranstaltung in Bremen. Bremen hat ein großes Interesse daran, eine internationale Messe mit mehr als 400 internationalen Ausstellern und rund 11 000 Besuchern auszurichten.“ Die fish international fördere nicht nur das Image Bremens als Kompetenzzentrum in der Fisch- und Seafoodbranche, auch die regionalwirtschaftlichen Effekte bei einer Messe dieser Größe seien zu beachten. Und die werden noch ausgebaut, denn die Messe will künftig noch stärker in den internationalen Markt.

„Südamerika und Asien wollen im Bereich Fisch stärker in den deutschen Markt“, weiß Koch-Bodes. Eine Chance für die fish international: „Wir sehen uns als Vermittler - auf unserer Messe können wir die Kontakte herstellen und somit den Handel des Deutschen Marktes mit internationalen Produzenten verstärken“, sagt Hans Peter Schneider. Ebenfalls noch Entwicklungspotenzial sehen die Messemacher im Ausbau des Logistikbereiches.  

Die fish international ist eine internationale Fachmesse, die im zweijährigen Turnus Neues und Bewährtes zum Thema Fisch und Meeresfrüchte zeigt.  Der Termin für die zehnte fish international steht bereits fest und zwar vom 12. bis 14. Februar 2006.   

Quelle: Bremen [ MB ]

Komen (0)

Belum ada komen yang diterbitkan di sini

Tulis komen

  1. Hantar komen sebagai tetamu.
Lampiran (0 / 3)
Kongsi lokasi anda