Aliments refrigerats: oportunitat de més valor afegit

CMA està configurant activament el mercat en creixement

"Hi ha potencial en el segment d'aliments refrigerats que pot ajudar a tots els nivells de la indústria alimentària a crear un millor valor", diu Jörn Dwehus, director general de CMA Centralen Marketing-Gesellschaft der deutsche Agrarwirtschaft mbH. L'objectiu d'un congrés de dos dies els dies 14 i 15 de setembre de 2004 a Colònia és demostrar-ho. La preparació còmoda i la màxima frescor dels aliments refrigerats compleixen els desitjos dels consumidors. "Això afavoreix la seva qualitat de vida i, per tant, suposem que ho recompensaran", està convençut Dwehus.

El terme aliment refrigerat cobreix una àmplia gamma de productes diferents. Va des d'herbes aromàtiques fins a pasta fresca i salses fins a un menú complet. El que tots tenen en comú és que són productes frescos refrigerats, de gran qualitat i amb una vida útil limitada. El grau de preparació varia. Els aliments refrigerats tenen un lloc ferm als EUA, Anglaterra i els Països Baixos durant anys. A Alemanya, aquest segment només s'ha desenvolupat des de finals de la dècada de 1990. Amb un augment anual de vendes en el rang de dos dígits, s'està convertint en un mercat interessant en aquest país, tant en el comerç minorista d'alimentació com en la restauració fora de casa. Per als béns individuals, el creixement és de fins al 150 per cent anual. Els experts veuen la raó de l'enorme augment principalment en el fet que molts consumidors ja no poden o no volen dedicar tant de temps a la preparació diària dels aliments com abans, però al mateix temps volen un àpat perfecte que satisfaci les seves necessitats de gaudi. . Els aliments refrigerats no només combinen frescor i gaudi, sinó que els proveïdors ofereixen als clients un valor afegit real proporcionant als productes serveis que alleugen la càrrega dels consumidors de la llar.

Der Handel erkennt zunehmend die Chancen, sich mit Chilled Food im Frischebereich zu profilieren und damit die Preisspirale im Wettbewerb zu durchbrechen. Je nach Vertriebstyp könnte er nach Schätzungen die Anteile im Frischebereich auf 40 bis 50 Prozent ausdehnen und damit Nettospannen von über 30 Prozent erwirtschaften. Damit bietet Chilled Food auch beste Voraussetzungen für ein erfolgreiches Zusammenwirken aller Marktbeteiligten.

Die CMA sieht darin eine sehr gute Ausgangsbasis, um auch die Position der Erzeuger bei der Vermarktung ihrer Produkte national wie regional zu verbessern. Wirtschaftlich interessant sind nach Expertenansicht etwa Obst und Gemüse. Mit Baked Potatoes, verzehrfertigen Salaten, Früchtecocktails und ähnlichen erzeugernahen Warenformen könnten Umsatzanteile von bis zu 20 Prozent erwirtschaftet werden. Mehrleistungen, die über das eigentliche Produkt hinausgehen, schaffen nach Ansicht der Bonner Marketing-Experten Mehrwert für Erzeuger, Verarbeiter und Handel. Bereits in den vergangenen Jahren hat die CMA im Rahmen des Entwicklungsmarketing immer wieder innovative Projekte auf den Weg gebracht, bei denen Landwirte in enger Abstimmung mit den Abnehmern in Handel oder Großverbraucherbereich landwirtschaftliche Rohprodukte veredelt haben. Darüber hinaus baut sie im Fortbildungsbereich das bestehende Angebot an die gesamte Wirtschaft aus, sich das nötige Wissen zu spezifischen Fragen anzueignen, etwa der Warenwirtschaft oder der Präsentation von Chilled Food. „Bestes vom Bauern, schonend verarbeitet, verzehrfertig und frisch auf den Tisch der Verbraucher gebracht – das bietet neue Ansätze, über zufriedene Kunden eine verbesserte Wertschöpfung aller Stufen der Lebensmittelwirtschaft zu erreichen“, so Dwehus. „Deshalb werden wir unsere Aktivitäten in diesem Bereich weiter forcieren, damit möglichst viele an diesem prosperierenden Markt Teil haben.“

Am 14. und 15. September veranstaltet die Koelnmesse die Kongressmesse Chilled Food 2004. Diese wird unter anderem von der CMA unterstützt und zeigt vor allem die Chancen und notwendigen Voraussetzungen im Lebensmittelhandel sowie im Außer-Haus-Verzehr auf. Neben fundierten Markt-Analysen, die auf Erkenntnissen der CMA beruhen, stellen erfahrene Praktiker aus Handel und Großverbraucherbereich ihre Erfahrungen in diesem Segment dar.

Font: Bonn [cma]

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