Foreigners are buying more fruit and vegetables

Not only hot peppers and quinces are very popular

If you want to eat healthily, you should eat plenty of fruit and vegetables. In Germany, foreign consumers obviously take this to heart more than Germans. According to data from the GfK household panel commissioned by ZMP and CMA for 2003, foreign households in Germany bought around 30 percent more fruit and 20 percent more vegetables than German private households.

There are clear differences in the preferences for individual types of fruit and vegetables: 14 times more pepperoni, 13 times more fresh spinach and ten times more aubergines are eaten in foreign households. Pole beans, sweet corn, artichokes and plum tomatoes are also three to four times the amount that is usual in German households. In contrast, foreign households use 20 to 30 percent less radishes, mixed salads, cauliflower or chicory. In the case of typical German vegetables such as kohlrabi, asparagus or Brussels sprouts, purchases only reach half of the quantities purchased by German households.

Beim Obst finden in Ausländerhaushalten Obstarten mehr Interesse, die von deutschen Verbrauchern wenig gekauft werden: So landen 16-mal so viele Quitten und sechsmal so viele Nashis oder Granatäpfel im Einkaufskorb ausländischer Konsumenten, und auch an Aprikosen, Passionsfrüchten, Datteln und Papayas zeigen Ausländerhaushalte mehr Interesse als die deutschen Verbraucher.

Insgesamt verbrauchten die Konsumenten in Deutschland im Wirtschaftsjahr 2002/03 rund 9,8 Millionen Tonnen Obst und 7, 7 Millionen Tonnen Gemüse (jeweils frisch und verarbeitet). An erster Stelle der Beliebtheitsskala bei Obst rangierten dabei Äpfel, von denen 1,4 Millionen Tonnen verbraucht wurden, gefolgt von Bananen mit gut 0,9 Millionen Tonnen und Apfelsinen mit 5,3 Millionen Tonnen. Beim Gemü-se standen Tomaten mit 1,6 Millionen Tonnen auf dem Spitzenplatz, an zweiter Stelle rangierten Möhren/Rote Beete und Speisezwiebeln mit je 5,3 Millionen Tonnen.

Source: Bonn [ZmP]

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