Lanaren kalitatea produktibitate eta lehiakortasun handiagoa lortzeko

Prestakuntza osagarriaren ondorioak, familiarteko neurriak, laneko osasuna eta segurtasuna

Zure lanarekin pozik bazaude, hobeto lan egiten duzu. Azken urteotan, ordea, lanaren kalitatea bigarren planoan geratu da eztabaida publikoan —behin eta berriz esaten da: «Hobe da lan txar bat lan ez egitea baino». Baina lan-baldintza onek fruituak ematen dituzte: karrerako abiapuntu gisa formakuntza gehiago, amatasun-baimenaren ostean lanera itzulera azkarra ahalbidetzen duen enpresako haurtzaindegia, edo norbanakoa mugatzen ez duen baina jarduteko askatasun handiagoa ematen dion lan-antolaketa aurrerakoia dira kalitate irizpideak gaur egun. interes pertsonalek mesede egiteaz gain, enpresen produktibitatea eta lehiakortasuna hobetzen dutela. Lan-merkatuko aditua Dr. Gerhard Bosch, Lanaren eta Teknologiaren Institutuko (IAT/Gelsenkirchen) presidenteordea, "Lanaren kalitatea"ri buruzko egungo ikerketetan.      

Lanpostuaren “kalitatea” prestakuntza osagarriak, laneko segurtasuna, osasunaren sustapena eta abarrengatik zehazten da, besteak beste. Hezkuntzak eta prestakuntzak lanaren alderdi asko hobe ditzakete: estresa murriztea goi-mailako kualifikazioen bidez, lankideekiko lankidetza hobetzea, osasuna sustatzea eta lan-istripuak murriztea. Faktore "bigunez" gain, noski "gertaera gogorrak" daude, hala nola, karrera aurreratzea edo soldata igoerak prestakuntza gehiago egin ondoren - eta enpresarentzat, produktibitatea handitzea. Onura pertsonalak izan arren - prestakuntza-neurrietako parte-hartzaileen ehuneko 70 eta 90ek horrela ikusten dute - beste askok ez dute ezer egin behar, ezin dutelako baloratu beharra. Adineko pertsonak barne hartzen ditu bereziki, baina baita lanaldi partzialeko langileak eta kualifikazio gutxikoak ere. «Etengabeko ikaskuntzan parte hartzeko borondatea eta aukerak modu irregularrean banatuta daude», dio Boschek, etengabeko ikaskuntza sustatzeko adituen batzordeko kide ere bada. Hemen arriskua dago langile talde osoak ikaskuntzatik kanpo geratzeko eta epe luzera lan merkatuan arrisku talde bihurtzeko.

Auch die Arbeitsorganisation wirkt sich auf das Lernen aus: Eine restriktive Arbeitsorganisation, die die Handlungsspielräume der Beschäftigten einengt und ihre Entwicklungspotenziale beschneidet, verursacht nicht alleine hohe Gesundheitskosten, sondern schließt die Beschäftigten auch vom arbeitsplatznahen Lernen aus, vom dem Beschäftigte in innovativen Betrieben profitieren. "Die Erweiterung der Handlungsspielräume in der Arbeitsorganisation spielt  eine Schlüsselrolle bei der Verbesserung der Qualität der Arbeit", so Bosch. Veränderungen in der Arbeitsorganisation, wie die Einführung von Gruppenarbeit, job enrichment oder Rotation, wirken sich direkt auf die Gesundheit aus und rechnen sich - zusätzlich zur Produktivitätssteigerung - durch den verringerten Krankenstand auch für die Unternehmen.

Ein heute immer wichtigeres Kriterium für die Qualität eines Arbeitsplatzes ist die Vereinbarkeit von Arbeitsleben und Familie. In Westdeutschland arbeiten nur 13 Prozent der Mütter von Kindern unter drei Jahren. Die meisten befinden sich im Erziehungsurlaub. Nach dem dritten Lebensjahr des Kindes arbeitet die Mehrheit (59 Prozent) wieder, die meisten von ihnen aber nur Teilzeit. Rund 25 Prozent der Frauen sind dann arbeitslos. In Ostdeutschland kehrt ein wesentlich höherer Anteil der Frauen nach dem dritten Lebensjahr des Kindes in Vollzeitarbeit zurück. Durch das Ausscheiden bzw. die Erwerbsunterbrechung von Eltern kleiner Kinder entstehen einem Betrieb im Durchschnitt Kosten von rd. 35 000 Euro im Jahr. Familienfreundliche Maßnahmen - von Wiedereinstiegsprogrammen über Arbeitszeitregelungen bis zum Betriebskindergarten - führen zwar zu zusätzlichen Aufwendungen, können aber dazu beitragen, die Kosten der Erwerbsunterbrechung erheblich zu senken. Bosch: "Auch hier zeigt sich: Qualität in der Arbeit ist kein Kostenfaktor, vielmehr hilft sie, Kosten zu sparen!" In einer wissensbasierten Ökonomie können Qualität und Quantität nicht gegeneinander ausgespielt werden.

Mehr im Internet unter:

http://iat-info.iatge.de

Quelle: Gelsenkirchen [ Prof. Dr. Bosch ]

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