Is minic a bhíonn tionchar ag dúlagar ar othair diabetics agus taom croí

Molann saineolaithe scagadh

Tá dúlagar ag thart ar an ceathrú cuid de na hothair go léir a bhfuil diaibéiteas cineál 2 orthu agus othar amháin as gach cúigear i gclinicí a bhfuil galar corónach croí orthu. “Cuireann sé seo isteach go mór ar cháilíocht na beatha agus méadaíonn sé básmhaireacht na n-othar seo fiú,” a mhínigh an tOllamh Dr. Stephan Herpertz ó Ospidéal Ollscoile Bochum ag an 34ú Fóram Idirdhisciplíneach "Dul Chun Cinn agus Breisoideachas sa Leigheas" de Chumann Míochaine na Gearmáine i mBeirlín ag tús mhí Eanáir. Is gnách go mbíonn stíl mhaireachtála míshláintiúil ag na daoine a mbíonn tionchar orthu, is minic a bhíonn siad neamhghníomhach go fisiciúil agus bíonn claonadh orthu a bheith murtallach. Ach níl athruithe fisiceacha, mar shampla sa chóras seolta cairdiach, téachtadh fola nó sa chóras imdhíonachta, neamhchoitianta freisin. Tá sé deacair moltaí cóireála a fháil. “Is minic nach n-aithnítear dúlagar i ndaoine atá go príomha breoite go fisiciúil agus nach gcaitear go leordhóthanach leis faoi choinníollacha praiticiúla,” a deir Herpertz. Mar sin molann sé scagthástáil rialta dúlagair le haghaidh tinnis ainsealacha mar chuid lárnach den ghnáthchúram.

“Is féidir déileáil chomh maith céanna le dúlagar in othair a bhfuil diaibéiteas nó galar croí orthu le frithdhúlagráin, síciteiripe nó meascán den dá cheann mar othair a bhfuil dúlagar orthu gan tinneas coirp,” a dúirt Herpertz. Mar sin féin, níl aon chóireáil áititheach fós ann a bhfuil éifeacht tairbheach aige go hiontaofa ar pharaiméadair leighis diaibéiteas nó galar corónach croí. Mar shampla, níl aon chóireáil leordhóthanach ann a chuidíonn le síneadh ama marthanais in othair taom croí le dúlagar agus beagán tacaíochta sóisialta.

Priv.-Doz. Dr. Tom Bschor, Chefarzt in der Berliner Schlosspark-Klinik, ergänzte, dass bei einer antidepressiven Medikamentenbehandlung die Schwere der Depression beachtet werden müsse. Bei einer leichten Form seien Medikamente nicht grundsätzlich nötig. Bei einer mittelschweren Depression käme eine Arzneimitteltherapie genauso wie eine Psychotherapie in Frage. "Nur bei einer schweren Erkrankung sollte dem Patienten grundsätzlich zu einer pharmakotherapeutischen Behandlung geraten werden", unterstrich Bschor. Dabei sollte auf unbegründete Ängste etwa vor Abhängigkeit oder Persönlichkeitsveränderung eingegangen werden. Das würde die Zusammenarbeit mit dem Patienten bei der Einnahme der Medikamente erleichtern. "Die eigentliche Kunst in der Depressionsbehandlung ist die konsequente Ausschöpfung der verschiedenen zur Verfügung stehenden Behandlungsmöglichkeiten im Rahmen eines algorithmusgestützten Stufenplans, so dass die einzelnen Therapiestufen für eine adäquate Dauer durchgeführt, dann ihr Erfolg bewertet und in Abhängigkeit hiervon die Entscheidung über die Fortführung der Therapie getroffen wird", erklärte Bschor.

Foinse: Beirlín [Cumann Míochaine na Gearmáine]

Nótaí tráchta (0)

Go dtí seo, níor foilsíodh aon trácht anseo

Scríobh trácht

  1. Post trácht mar aoi.
Ceangaltáin (0 / 3)
Comhroinn do shuíomh