Pergerakan di McDonald's

Hanya tujuh bulan selepas pelancaran strategi jenama baharu di seluruh dunia, McDonald's memperkenalkan satu lagi perubahan penting: program salad plus baharu telah tersedia di restoran Jerman sejak 29 Mac. Di sebalik ini adalah pilihan produk yang lebih besar serta promosi senaman dan sukan massa. Produk baharu yang akan kekal ditawarkan dalam jangka masa panjang termasuk Salad Ladang Ayam dan Salad Caesar Ayam serta pelbagai dressing. Salad ini boleh dipesan sama ada dengan jalur ayam panggang atau goreng. Salad taman juga telah ditapis dengan resipi baru. Terdapat juga sandwic caprese ayam panggang dalam roti tomato-zaitun dan pencuci mulut buah-buahan & yogurt dengan strawberi dan beri biru. Beg buah dengan kepingan epal dan anggur boleh didapati sebagai pencuci mulut atau makanan ringan antara waktu makan. McDonald's membangunkan produk ini di studio makanan Eropahnya di Paris dengan kerjasama chef tiga bintang Olivier Pichot.

Adriaan Hendrikx, Pengarah Urusan McDonald's Jerman: "Dengan salad ditambah, kami memenuhi keinginan tetamu kami untuk lebih banyak variasi. Selain diet seimbang, gaya hidup sihat juga termasuk senaman fizikal yang mencukupi, iaitu keseimbangan antara pengambilan tenaga dan penggunaan. Itulah yang kami usahakan, kami bekerjasama dengan pakar kecergasan Slatco Sterzenbach." Slatco Sterzenbach ialah seorang saintis sukan, jurulatih, pengarang dan penceramah di syarikat antarabangsa. Bersama-sama dengan McDonald's, beliau komited kepada gaya hidup aktif: "Pemakanan dan senaman sentiasa menjadi milik bersama. Saya berharap dapat memberi begitu ramai petua yang boleh mereka gunakan untuk mencari keseimbangan peribadi mereka dengan mudah."

Den Anfang macht dabei der Step-o-meter, ein Schrittzähler für Alltag und Sport, der seit dem 29. März für begrenzte Zeit in den McDonald's Restaurants erhältlich ist. In einer kleinen Broschüre informiert Slatco Sterzenbach darüber, wie sich mit dem Step-o-meter Schritt für Schritt Wohlbefinden und Kondition verbessern lassen. Mit dieser neuen Ausrichtung verfolgt das Unternehmen McDonald's seinen Weg, den es bereits mit der Einführung von Produkten wie Bio-Milch, Apfelsaftschorle, Garten Salat, Deluxe-Salate und Actimel Erdbeer eingeschlagen hat. Dennoch verspricht Adriaan Hendrikx: "Unsere Gäste lieben natürlich auch unsere Klassiker. Wir werden Big Mäc & Co. deshalb weiterhin erfolgreich verkaufen, denn sie gehören zu McDonald's wie das Dressing zum Salat."

salads plus wird als internationales Projekt von McDonald's auch in Großbritannien, Frankreich und anderen europäischen Ländern eingeführt. Vorbild ist McDonald's Australien. Dort gibt es salads plus seit Mitte 2003, und die neue Linie kommt bei den Gästen sehr gut an. Den Start begleitet McDonald's Deutschland mit einer vernetzten, mehrstufigen Kommunikationskampagne. Sie besteht aus TV- und Funk-Spots, einer Anzeigenkampagne, Aktionen im Restaurant und intensiver Pressearbeit. Integrierte Maßnahmen werden auch langfristig vom Fitness-Experten Slatco Sterzenbach begleitet. Die Ernährungs- und Bewegungskampagne erstreckt sich von der Unterstützung des Breitensports bis hin zum Engagement bei internationalen Wettbewerben wie den Olympischen Spielen in Athen.

Sumber: Munich [McDonald's]

Komen (0)

Belum ada komen yang diterbitkan di sini

Tulis komen

  1. Hantar komen sebagai tetamu.
Lampiran (0 / 3)
Kongsi lokasi anda