Estudi: lluita per les millors ments

Les empreses mitjanes de la indústria alimentària busquen cada cop més alts potencials

El fort repunt de l'economia alemanya ha alimentat encara més la competència per a les millors ments. Un estudi actual de la Universitat de Ciències Aplicades d'Erfurt mostra que gairebé el 50 per cent de totes les empreses mitjanes de la indústria alimentària enquestades a tot el país planegen contractar principalment persones d'alt potencial en els propers tres anys. "En el passat, aquestes consideracions de personal només tenien un paper important en al voltant del 17 per cent de les empreses", diu el líder de l'estudi, el professor Dr. Steffen Schwarz. L'estudi s'ha creat en el marc d'un projecte pràctic amb estudiants del 2n quadrimestre del Màster en Direcció d'Empreses de la Facultat d'Empresa, Logística i Transports, on el professor imparteix classes de creació d'empreses i gestió d'empreses mitjanes.

L'objectiu declarat a les empreses és reforçar el nivell de presa de decisions. Molts emprenedors es van adonar, sobretot durant l'última crisi econòmica, que té sentit repartir la responsabilitat entre múltiples espatlles i augmentar el potencial de creativitat de l'empresa. "L'augment de les demandes provocades per la globalització també està obligant a repensar la política de recursos humans", explica el consultor de personal Carl Christian Müller de TOPOS Nuremberg, que va acompanyar l'estudi.

Durch zunehmende internationale Vernetzungen seien auch im Mittelstand ständig neue innovative Unternehmensstrategien gefragt. Arbeitsabläufe müssten optimiert, Vertriebswege neu konzipiert werden. Immer mehr Arbeitsprozesse laufen, auch dank des Einsatzes modernster Kommunikationstechniken, immer schneller ab. Ohne Unterstützung von exzellent ausgebildeten Führungs- und Fachkräften sind all diese komplexen Herausforderungen nach den Worten von Müller nur schwer zu meistern. Doch geeignete High Potentials sind schwer zu finden, da Spitzenabschlüsse alleine nicht reichen. Wie die Untersuchung der FH Erfurt belegt, erwarten Unternehmer nicht nur eine hohe fachliche Kompetenz, großes Engagement oder analytisches Denkvermögen. Es ist auch eine überdurchschnittliche Ausbildung der „Soft Skills“ gefragt. Dazu zählen u.a. Teamfähigkeit, Empathie, Überzeugungsvermögen oder Führungskompetenz. „Es werden Mitarbeiter gesucht, die sich mit ihren intellektuellen und menschlichen Qualitäten wertschöpfend im Unternehmen einbringen“, fasst Personalexperte Müller zusammen.

Wie kann der Mittelstand diese Wunschkandidaten gewinnen? Kleinere und mittelständische Firmen können meist bei Gehalt und Bekanntheitsgrad nicht mit Großkonzernen konkurrieren. Der Personalberater empfiehlt deshalb andere Anreize im Werben um die besten Köpfe in die Waagschale zu werfen – wie rasche Führungsverantwortung, gute Aufstiegschancen, angenehmes Betriebsklima oder Weiterbildungsmaßnahmen.

Font: Erfurt [FH]

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