"Mama, si us plau, compra'm la xocolata!"

L'estudi actual mostra la gran influència dels nens en el comportament de compra dels seus pares

Els pares subestimen molt la influència dels nens en les decisions de compra al supermercat. Aquest és el resultat d'un nou estudi de la Universitat de Viena. Els pares només són conscients de la meitat de les compres espontànies que fan els nens al supermercat. Els investigadors de consum Claus Ebster i Udo Wagner de l'Institut d'Administració d'Empreses de la Universitat de Viena han publicat una publicació sobre això a la coneguda revista especialitzada "Journal of Retailing and Consumer Services".

"La majoria dels pares no són conscients de com influeixen els seus fills en les seves decisions de compra", diu Claus Ebster. Uns 200 pares van ser observats desapercebuts mentre compraven als supermercats amb els seus fills i després van ser entrevistats. Quan se li va preguntar quantes de les seves compres estaven influenciades pel seu fill, els pares, de mitjana, van informar només de la meitat de les compres que tenien encobertes. "Si tens en compte que la majoria de decisions de compra es prenen directament a la botiga, ni els minoristes ni els mateixos pares haurien de subestimar la influència dels nens en les compres impulsives", resumeix Udo Wagner, professor d'administració d'empreses a la Universitat de Viena.

Die beiden Forscher untersuchten auch, welche Faktoren für die Kaufanregungen durch Kinder verantwortlich sind. Es zeigte sich, dass Kinder insbesondere Produkte verlangen, die sich direkt auf ihrer Augenhöhe befinden. Dies sind zum Beispiel Süßigkeiten und Spielzeug, die vom Handel strategisch auf den unteren Regalen platziert werden. Eltern können die Kaufanfragen ihres Kindes am besten gering halten, wenn das Kind im Einkaufswagen mit dem Gesicht zu den Eltern gewandt sitzt, denn dabei wird das Blickfeld der Kleinen eingeschränkt. "Wenn der Nachwuchs im Kinderwagen sitzt, sind die Kaufanfragen an die Eltern ebenso geringer", stellt Konsumentenforscher Claus Ebster fest.

Die Eltern wiederum geben den Kaufwünschen ihrer Kinder eher nach, wenn sich das Produkt im Geschäftslokal verwenden oder konsumieren lässt, wie etwa Spielzeug, Süßigkeiten und Obst, denn damit sind Kinder dann während des Einkaufens beschäftigt.

Die Studie hält auch Ratschläge für die Kinder parat: Höflich zu fragen zahlt sich aus! Die Eltern waren deutlich häufiger bereit, auf die Kaufwünsche ihrer Kinder einzugehen, wenn diese klar und höflich mitgeteilt wurden; nicht so, wenn die Kinder zornig nach einem Produkt verlangten oder aber ihren Wunsch nur schwach und zögerlich ausdrückten.

Die Studie finden Sie [aquí]

Quelle: Wien [ Univ.-Doz. Dr. Claus Ebster ]

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