L'estudi BMELV examina les necessitats dels consumidors més grans

Amb descàrrega – possibilitat de l'estudi complet

"Les persones grans sovint tenen diferents demandes sobre la facilitat d'ús dels productes i serveis. És per això que vam realitzar un estudi per examinar fins a quin punt és possible i útil etiquetar específicament productes i serveis adequats per a la generació", va dir Ursula Heinen-Esser. , secretari d'estat parlamentari del ministre federal de consum , a Berlín a finals de juny.

L'estudi "Etiquetatge de productes i serveis adequats per a la generació - inventari i opcions d'acció" encarregat pel Ministeri Federal de Consumidors el novembre de 2008 va examinar, entre altres coses, si un segell "adequat per a la generació" simplificaria les decisions dels consumidors. L'estudi l'ha dut a terme l'Institut Imug per a la Societat Ambiental del Mercat. Els resultats ara disponibles s'incorporaran a la Iniciativa del Factor d'Edat del Govern Federal.

In der Studie geht es speziell um die Besonderheiten des Seniorenmarktes, die Bedürfnisse älterer Menschen und die Anforderungen an eine spezielle Kennzeichnung generationengerechter Produkte. Es werden die Vor- und Nachteile eines speziellen Siegels untersucht sowie Handlungsalternativen benannt.

Im Ergebnis werden einer produkt- und branchenübergreifenden Kennzeichnung generationengerechter Produkte keine hohen Erfolgschancen eingeräumt. Laut der Studie ist der Informationsgehalt eines Siegels "gut handhabbar" oder "generationengerecht" nicht ausreichend, um sich am Markt durchsetzen zu können. Aussagen wie "(auch) geeignet für Menschen mit Einschränkungen" oder "für die Generation 50+" würden demnach wenig Interesse bei der Zielgruppe wecken und eher als stigmatisierend empfunden.

"Die Ergebnisse der Studie sind ein wichtiges Signal, dass ein bloßes Siegel kein Allheilmittel für eine bessere Verbraucherfreundlichkeit ist", so Ursula Heinen-Esser. "Entscheidend ist, dass die Produkte noch besser an die jeweiligen Bedürfnisse der Verbraucherinnen und Verbraucher angepasst werden."

Vollständige Studie als pdf-Dokument

Kennzeichnung generationengerechter Produkte und Dienstleistungen – Bestandsaufnahme und Handlungsmöglichkeiten (PDF, 3 MB, nicht barrierefrei)

Font: Berlín [BMELV]

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